CAMPAGNES


ICCO is een van oorsprong Nederlandse NGO die zowel 'hier als daar' helpt met het opzetten van succesvolle duurzame bedrijven in ontwikkelingsgebieden. Ondernemers hebben ideeën genoeg en samen met Icco wordt het voor iedereen een succes. Met een reeks radiocommercials en advertenties werd Icco voor het eerst gepresenteerd aan het grote publiek.
 

UA-22206432-1




Radio

Bureau: Screwtheline
Klant: ICCO
Account: Vincent van der Velde
Creatie: Dennis Zijlstra, Maxim van Wijk, Joost Jager
Art Director: Dennis Zijlstra
Copywriter: Maxim van Wijk, Joost Jager

   

 






Ook bij de Volkswagen-dealer kun je tegenwoordig terecht voor scherpe onderhoudstarieven.

Met een slim regeltje en een eenvoudige typografische oplossing vonden we een oplossing waar je eindeloos mee door kunt gaan.

Bureau: Taxi Europe/ Amsterdam
Klant: Volkswagen Dealers Nederland
Creatie: Dennis Zijlstra, Nick van Beijnen, Job van Dijk





















Een verloren USB-stick en een filmpje op YouTube: Met deze hoax voor Bouwend Nederland werden HBO-studenten getriggerd voor een carrïere in de bouw.




Een zogenaamd verloren usb stick bevatte een presentatie van een rijke sjeik gemaakt voor investeerders om aan zijn ambitieuze plannen mee te werken. De Nederlandse staat zou al zijn medewerking verlenen. De promotiefilm werd gelekt op YouTube. Met veel PR als gevolg (Blogs, RTV-NH, kranten...). Ons doel was bereikt.

De film laat het eiland zien met daarop onder meer een internationale luchthaven, hotels, een voetbalstadion, golfbanen en een F1-autocircuit. Doel was om zo veel mogelijk jongeren te bereiken en hen te confronteren met datgene waar de bouw- en infrasector toe in staat is.

In de eerste twee weken werd deze ruim 100.000 keer bekeken en doorgestuurd.

Bureau: Youngworks
Klant: Bouwend Nederland
Creatie: Cees Dingler, Dennis Zijlstra
Regie: Cees Dingler




De AIVD is constant op zoek naar top ICT-ers. Middels een geïntegreerde campagne worden kandidaten meegenomen voor een kijkje achter de schermen.

Via gecodeerde radioboodschappen van 5 seconde (theeaglehaslanded.nl enz), gecodeerde flyers, een versnipperde mailing of 'vermomde banners' kom je op de site www.the-ict-job.nl. Die blijkt gebugd.

Wil je 'm debuggen? Of wil je liever een systeem beschermen tegen een binnendringend element? Nog een opdracht (voor dataminers) bestaat uit het vinden van de verdachte creditcard. Wie de opdracht goed vervult, krijgt een certificaat om uit te printen. Hiermee heeft de sollicitant een streepje voor.


Bureau: EuroRSCG
Creatie: Ryan McManus, Dennis Zijlstra
Met dank aan Rhinofly 
 


Zilveren SpinAward 2008 (Beste Crossmedia  Campagne)


 
Klik op het filmpje voor de complete case









Prijsvechter Schipholtickets.nl, brengt je direct naar de laagste prijs. Dus waarom nog verder zoeken naar goedkope vliegtickets? De directe toon van de reclamecampagne bleek zeer effectief en zorgde - naast meer omzet - ook voor een extra boost van de naamsbekendheid. Een klant waar we met veel plezier direct voor werken.

Radiocommercial 20': Zoover Awards

Reclamebureau: YASNY
Freelance creatief team:  Victor Mulder, Dennis Zijlstra


Shell en Airmiles
Campagne voor in en rond alle Shell stations in Nederland om het Airmiles-spaarsysteem te promoten.
Reclamebureau: FHV/BBDO Amsterdam
Freelance creatief team: Joost Jager, Dennis Zijlstra (Copywriter/ Art Director)



'Tuc Tuc sir?'
 Crossmediale campagne voor Tuc waarbij we o.a. Tuc-Tuc's ingezet hebben ter ondersteuning van de TV commerials - de lekkere snack voor 'On The Go'.




   Bureau: EuroRSCG
   Copywriter: Dennis Zijlstra
   Art Director: Ryan McManus
   Creative Direction: Joost van Praag Sigaar, Laurens Boschman
   Regie: Herman Poppelaars


Bureau: McCann Erickson Amsterdam
Klant: Ola
Creatie: Dennis Zijlstra/ Rob van Vijfeijken 
 Maxim. 'Is het niet geweldig om een man te zijn'.

     
 Bureau: EuroRSCG 
 Copywriter: Dennis Zijlstra
 Art Director: Michiel Keser
 Creative Director: Edward Bardoul
 Regie: Matthias Schutt

  ADCN Lamp, 3e Gouden jaar Loekie


Maxim Nederlands eerste 'ladsmagazine'.  

Met een beperkt budget moesten we Maxim in 1 keer op de kaart zetten. Een uitdagende manvriendelijke campagne en de daaropvolgende free PR deden zijn werk.

Bureau: Frank
Klant: Maxim
Creatie: Paul Falla, Remko Bos, Rob van Vijfeijken, Dennis Zijlstra
 







Dump je schatje. Het thema van deze jongerencampagne voor GoGo-tours.
Met een opvallend brute commercial en een website met handige dumptips (die het tot CNN haalde). 
De commercial werd meer dan 1,5 mln keer bekeken op Youtube.


    Bureau: Youngworks
    Klant: GoGo Tours
    Creatie: Cees Dingler, Dennis Zijlstra















De Staatsloterij is weer de loterij van ons allemaal in de 'Alles kan' campagne. Ingezet door de crisis ging de lotenverkoop elke maand achteruit. Ondanks de populaire en vaak erg grappige commercials. Hoogste tijd dus om in te grijpen en het helemaal anders te doen. Samen met Edwin Kopper bedacht ik een nieuw Thema met daarin  geen onbereikbare jachten en Villa's in de hoofdrol, maar echte dromen van echte mensen zoals jij en ik staan in deze campagne centraal. Het resultaat? De meest succesvolle campagne voor de Staatsloterij ooit gemaakt. De negatieve trend was eindelijk gestopt en er was zelfs een nummer 1 hit gescoord met het aanstekelijke nummer 'Stap Uit de Schaduw' van Is Ook Schitterend die speciaal voor onze commercial geschreven was.
Bureau: Saatchi&Saatchi
Creatie: Dennis Zijlstra, Edwin Kopper



 


 







































WNF LifeGuard - Watch The World 
Voor het Amsterdamse jongerenbureau 'Youngworks' bedacht ik samen met Cees Dingler een nieuwe naam voor de opvolger van de Rangers: de WNF LifeGuards. Voorheen was er een hiaat van een paar jaar tussen de rangers en donateurs. Wanneer je nu na de Rangers LifeGuard wordt, kun je nog steeds betrokken blijven bij het WNF. Niet alleen zien welke projecten je kunt steunen, je kunt nu zelf ook  een project opstarten en op de website promoten. 


Bureau: Youngworks
Klant: WNF
Creatie: Cees Dingler, Dennis Zijlstra


Paaseieren zoeken met HI
Winkelactie rondom Pasen. De Abri's, stikkers en wildplakposters vormen meteen waardevolle hints voor de vindplek van het gouden ei met een 'kek' Samsung mobieltje.


Bureau: Youngworks
Klant: WNF
Creatie: Cees Dingler, Dennis Zijlstra

Bijzondere momenten - Powered by Yamaha


Reclamebureau: Twofish
Klant: Yamaha International
Account: Brigitte Kuijpers, Michele Baas
Creatie: Victor Mulder,  Dennis Zijlstra






























Upc - Worth Going Home For





Bureau: Cayenne
Creatieve Directie: David Moore
Art: Dennis Zijlstra, Falk Eumann
Copy: Erik Rolf,  Maxim van Wijk
Account: Jurjen Worp, Katrien Vreys, Louisa Mekenkamp
Fotograaf: Vincent Dixon































Bureau: Garbergs
Copywriter: Dennis Zijlstra
Art Director: Remco Bos
Account Supervisor: Mark Aink
Advertiser Supervisor: Joachim Ter Haar
Creative Director: Paul Falla
Photographer: J.K. Potter














>Blog | Campagnes | Online | Print |  Activatie |  Awards  | TVC  | Radio  |  Info

Kijk ook eens bij: Geert Ploeger, Maxim van Wijk, Joeri Bakker, Miranda Bijl, Yvo Bronsvoort, André Dammers, Dimitri van Korpershoek, Ingo Mettes, Peggy van Neer, J-P Niuwerkerk, Massimo Van  der Plas, Femke Schavemaker,Erwin Schieven, Axel de Swarte, Annemiek den Uil, Jochem Visjager, Robin Zuiderveld, Olaf Zwetsloot, Jan Willem Baggerman, Sung van den Berg, Linda Boonman, Laurens Boschman, Oscar Busman, Hakan Coskunsoy, Michel van Duyvenbode, Andrea Gobel, Michiel Keser, Joep de Kort, Krijn van Noordwijk, Wil Oortgijs, Obeth pattipeilohy, Monique Pawirosemito, Dylan Putman, Jurren Sluiter, Marq Strooy, Mathijs van Wensveen, Martijn van der Werf, Patrick Wijnhoven, Jeroen van Zwam, Ivar van der Zwan, Dave Snijders, Kasper van Delft, Jeroen Vroegen, Cees Dingler, Jeroen Belt, Michael Jansen, Jeroen de Snoo, Marloes Scheffers, Ralf Mitch, Maurits Rinders, Emiel van Beek, JanWillem Nijsen, Rob van NetburgEdy Palma, Raymond Oostveen, Marco Sluijter, Aleksander Willemse, Angelo Keja, Peter van der Voort, Jeroen Tebbe, Huib Maaskant, Martijn van Sonsbeek, Gert-Jan Munk, Pascal Boogaert, Annemiek Klijn, Carianne van Raak, Celia Rosa, Frank Borsboom, Geert Jan Bijlstra, Ine Reijnen, Jarr Geerlings, Jilt Meeder, John Horius, Frank Mineur, Jorn Schakenraad, Liat Azulay, Oscar Busman, Patrick Wijnhoven, Penny Lee, Ralf Mitsch, Sandro Velez, Sung van den Berg, Taco Zuidema, Thom van Rijckevorsel, Tim Voors,